Keto dieet
Gezondheid

Interesse in het Keto dieet? Hier lees je kortweg wat dat inhoudt

Voor mensen die graag willen afvallen is het zogeheten Keto dieet een heel interessante optie. Kenmerkend aan dit dieet is vooral het voedingspatroon. In dit patroon valt op dat mensen die dit dieet volgen bijna geen koolhydraten meer tot zich nemen. Vetrijke producten worden daarentegen volop genuttigd. Het is de bedoeling dat het lichaam zijn brandstof voortaan uit deze vetten haalt, maar ook uit lichaamseigen stoffen. Maar om dit te verwezenlijken is het uiteraard wel zaak dat je op correcte wijze vormgeeft aan dit dieet. Lees hieronder waarom dat zo belangrijk is.

Keto dieet

Veel vetten

Zoals gezegd is een Keto dieet hoe dan ook vetrijk. Natuurlijk geldt dit omdat vetten een nuttige brandstof vormen voor je lichaam, maar vetrijke producten bieden ook een ander voordeel. Dat zit zo: veel vet in voedsel zorgt ervoor dat je je snel verzadigd voelt. Je eetlust wordt hierdoor verminderd, waardoor je minder gaat snacken je in z’n totaliteit ook minder eet. Ideaal dus voor mensen die willen afvallen!

Weinig koolhydraten

Koolhydraten bevatten weliswaar ook nuttige stoffen, maar wat betreft het (niet) opwekken van meer eetlust doen ze juist het tegenovergestelde van vetten. Van voedsel met koolhydraten raak je namelijk niet snel verzadigd en ook wordt je eetlust er niet snel door verminderd. Een koolhydraatrijk dieet zou daarom dus juist beter zijn voor mensen die willen aankomen.

Genoeg eiwitten

Het Keto dieet staat niet bekend als een dieet waarin eiwitten extreem veel extra aandacht krijgen. Toch zal een Keto-diëtist altijd aanbevelen om genoeg eiwitten tot je te nemen. Je mag dit gerust oplopen tot zo’n twintig procent van alle voedingsstoffen die je inneemt. Dit omdat het simpelweg essentieel is dat je genoeg eiwitten inneemt; je lichaam kan simpelweg niet zonder.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *